Idag

Vi skulle ha suttit på biblo. i Västerås idag och skrivit på PM:et. Men både Sofia och jag tycker att det inte ger så mycket.. Vi skriver hellre hemma och har kontakt via MSN/telefon. Det är ju ändå bara hon och jag som gör detta arbete i och med att NÖTEN inte bidrar med någonting... Så idag SKA jag plugga här hemma. I alla fall tills posten kommer, för igår beställde jag hem 2000 ringar som jag ska pyssla med!! :P

Föreläsningen igår var helt OK. Vi fick även göra ett litet svenskaprov... läraren läste upp x-antal ord och vi skulle skriva ned dem. Grejen var att hon ville få oss att se hur pass duktiga/dåliga vi är på stavningen i svenska språket (mest menat som en liten självtest inför höstens svenskakurs. Hade man dåligt på detta test var det god idé att läsa på lite ord och läsa mycket under sommaren). För mig gick det bra. Hade dock stavat aggressiv ---> aggresiv (vilket jag faktiskt också har trott att det stavats..... Så där lärde jag mig något :)).
Läraren tog upp några felstavningar som förekommit i tidigare grupper, lyssna på det här: Tjejsarsnitt eller kremakteriet (klimakteriet), hjärnbrist istället för järnbrist, vesäntlig, åtminstonde..

Nåja.

Efter dagis kom Nora över och lekte med Edward. Jag hjälpte dem att pyssla ihop en pappersvindsnurra, så glada dom blev för det! :)

Max jobbade över till 22 igår och det var ju så typiskt.. för Stina ville I N T E  somna igår! Hon var så trött, så trött... men hade bestämt sig för att skrika, så hon skrek...  Hade henne uppe, satt och gungade med henne i gungstolen. Det var en rätt mysig stund faktiskt.. hon var alldeles lugn och satt och borrade in sig i mig. Klappade med sin lilla hand på min .. petade på mina armband, vände sig bakåt och tittade på mig och för ett ögonblick när jag såg in i hennes ögon, såg jag något mer. Sånt där som inte går att sätta ord på. Min älskade, älskade skrutt!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh så vackert du skriver om din fina stund med Stina! :) KRAMAR!

2007-05-15 @ 18:49:46
Postat av: Jennie

skrattar åt felstavningarna samtidigt som det är tragiskt att folk kan vara så tokigt dåliga på att stava...

2007-05-15 @ 18:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback