Igår, idag & imorgon

Igår hade jag trevliga Annelie här för lite lunchpyssel. Jag bjöd på ungsbakad lax, potatis och en god sallad. Pappa fick äran att hämta barnen på dagis så vi fick pyssla in i det sista innan Annelie skulle åka och jobba.

Stina har kommit på den briljanta idéen att man kan krypa UNDER trappgrinden. Härligt... not! Igår kom hon även på att man kan dra köksstolarna till ena "arbets"bänken och pilla på t ex. kaffepannan!!

Idag har jag varit i Västerås och suttit på biblo med två andra och skrivit PM. Vi kom rätt långt faktiskt! Vi fortsätter nästa vecka. Det ska inte vara inlämnat förrs 1;a juni, så vi är verkligen ute i god tid. Tanken är att vi ska lämna in det 18 maj, så vi kan ägna kommande två veckor åt tentaplugg i ett annan ämne.
Sofia och jag gick och lunchade; laxfilé, potatis och en jättejättegod hollandaisesås med räkor!
Sen gick jag ner till Panduro och köpte 1 kg tvålmassa, doftextrakt + en hel del pappersgrejer. Nu ska här göras tvålar! :P Jag ska göra 8 stycken och lämna till dagisfröknarna i sommarpresent och jag vet, jag är ute i god tid!! :) Men jag funderar på att göra en omsmältning, dvs först smälter man tvålmassan jag köpt, låter det stå i 2-3 veckor för att sedan riva ner den igen och smälta om. Tydligen ska resultatet bli mycket bättre då, t ex spricker inte tvålen så lätt då + att den får mer mjukgörande effekt!
Ska slå in tvålarna på något fint sätt och dekorera med stämplade, målade och urklippta bi:n eftersom jag köpte honungsextrakt! Vad tror ni om det? Ska även göra varsina kort till dem.

Snart dax att hämta barnen på dagis. Är sugen på att plantera i blomlådorna + krukorna, men jag vet inte om jag orkar dra igång projekt "åka-och-handla-blommor-med-barnen"... 

Imorgon ska jag åka till Eskilstuna och träffa käääraste Lelle! Vi har inte setts på typ 2 månader! Ska bli väldigt trevligt att träffa henne! Det blir en bra start på en kommande, trevlig helg!

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback