Livet är allt bra härligt

Igår var det alltså pysselträff här i Kolbäck! Det var jag och 5 tjejer till. Men alltid på de här pysselträffarna är det bara jag, Marjatta o Eva kvar till sist.. OK, igår förstår jag att det bara var vi 3 kvar... för vi satt ändå till klockan 1.30  (vi började 10).

Det var en ny kvinna med, en förskolelärare som jobbar på den andra förskolan här på orten. Hon var jättetrevlig och hon har precis blivit introducerad i denna kort/scrappingvärld, gissa om hon shoppar!! :D

Ja, det var en helt underbar dag och jag tycker så mycket om mina pysslingar och då främst Marjatta och Eva! Är så otroligt lycklig att vi funnit varandra! Ibland hör man att 3 är ett ojämt tal att vara, men det har jag inte märkt av alls! Det var ju såklart mest när man var mindre som det "inte funkade" att vara tre.. men jag har även märkt av det i vuxen ålder. Men inte i samma utsträckning eller på samma vis som när man var 11, såklart. Men ändå så det har varit kännbart att tre är ett ojämt nummer.

Idag har Stina varit hos mormor & morfar för att jag och Edward skulle få pyssla ifred. Vi håller på och gör en robot, den blir nog bra när den är klar. Passade på att vila i soffan när Edward tittade på Pippi, det var verkligen skönt!
Jag är så tacksam att jag har världens bästa föräldrar som ställer upp i vått & torrt. Igår när jag var borta fick Max en allergichock, då gick dom över i någon timma och hjälpte till..  (jag hade dock erbjudit mig att gå hem! men det ville inte Max). Som sagt, dom är toppen och jag uppskattar deras intresse för barnbarnen!

Ikväll blir det mys framför bra serie... och kanske lite enkelt pyssel. Imorgon väntas det besök, måste baka något! Funderar på en god rabarberKAKA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback