Min helg!

Det blev ingen pick-nick igår, utan den gick av stapeln idag!

Igår träffades vi alla hemma hos Henrik och hade det trevligt. På kvällen åkte vi hem hit och grillade. Dom kött, jag laxfilé. Ungsrostade potatis och morötter i färsk timjan & basilika, det blev riktigt gott! Drog ihop en yoghurtsås med chili och en annan yoghurtbaserad sås på färska, skalade räkor, stenbitsrom och kryddor - mmmmm!!!

Efter maten häckade vi framför TV:n och gick och la oss redan vid 22.30.

Stina drömde mardröm inatt och fick sedan ligga med oss, dock somnade hon inte utan höll på och bökade som 17! Farmor tog henne sedan imorse så vi fick ligga kvar och ha sovmorgon, väldigt trevligt!

Pick-nick ute på Björnön. Så fint det var där! Perfekt för barnen i och med gungorna och lekplatsen. Edward & Henrik hittade en liten snok nere på stranden, bläää!
Efter ett tag åt vi den medhavda matsäcken som bestod av pannkakor till barnen och tonfisksallad till oss andra. Efter maten serverades det frukt och bullar + kakor, Pucko, Brämhults apelsinjuice och kaffe för den som ville. Det var så himla mysigt!! Verkligen en stund att minnas lång tid framöver!

Sen skjutsade Agneta & Anders hem mig till Marjatta och vi skulle bara pyssla lite "lagom mycket" idag.... Hann bli bjuden på en god middag + pyssla ännu mer, innan min snälle far kom och hämtade mig....

Här sitter jag nu, nyduschad och trött. Nöjd över dagen som har varit en alldeles underbar söndag!
Snart dax för sängen och imorgon vankas det föreläsning i Örebro igen. Är inte alls sugen på det... men det får gå ändå. 


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, dessa ormar! Ha de någon funktion? Annars tycker jag att de kan utrota dem på Björnön så att man vågar sig tillbaka..

2007-05-07 @ 09:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback