Min sköna tisdag

Hade en skön förmiddag. Körde några maskiner tvätt och under siden satt jag och internetade. Pluggade ett par minuter innan jag blev grymt sugen på att pyssla. Gjorde ett morsdagskort och ett annat kort. Har ju som sagt ingen fungerande digitalkamera längre så jag kan tyvärr inte visa er hur dom blev.... (Max var till butiken där vi köpte kameran och reperationen kommer gå på härliga 2.000 pix).

Klockan 14 var det dax för utvecklingssamtal för sonen. Mycket givande och kul att prata ostört med "fröken" I. Samtalet tog hela 1.5 timme! Allting var bara bra, det han dock behöver öva på är grovmotoriken - men det kom inte som någon överaskning.

Sedan hem till mina föräldrar på middag. Min faster med man var också där, kul att träffa dem eftersom det blir alltför långt mellan gångerna vi ses.

Det har varit en mycket trevlig dag. Imorgon väntar det PM-skrivning i stan.. hoppas det flyter på lika bra då som förra veckan. Är sugen på att luncha på Limone. Ska försöka locka med Sofia!

Strax ska vi börja titta på en ny serie, härligt med alla serier som finns! Nackdelen är att man blir sittandes varje kväll i en veckas tid... Det är så mycket annat jag borde/vill göra. Men men... imorgon är en ny dag! :-)


Kommentarer
Postat av: Anna

Har du någon serie att rekommendera? Magnus är inne på Heroes nu, men jag missade starten. Får väl titta själv sen, men vill gärna ha något som han och jag kan se båda två nu. Vi tittar ju på Lost, men man får ju vänta alldeles för länge mellan avsnitten, jag vill ha en serie som har många avsnitt som man kan se på raken. Ren lyx. :)

2007-05-09 @ 08:09:12
Postat av: Sara

JAAA! Jag har en serie att rekommendera, men den kanske du sett när den gått på TV? Nämligen TJUGOFYRA!!!!!!!!! Den går det INTE att sitta och titta på 1 avsnitt i veckan, den är alldeles för bra för det! FASEN, 24 är ju bara så jäkla BÄST! Har du inte sett den, så börja med första säsongen och beta sedan av säsong för säsong. I USA har precis säsong 6 gått! Femte säsongen var grymt bra! HUA vad bra!!! :D 1:an tyckte vi också om.

Det är Heroes vi ska börja med nu. Dock somnade Max när han la barnen igår så det blev inget.

Annars har du Dexter, men den tyckte jag var helt sjuk så jag såg bara 1 avsnitt. Dock tyckte Max den var jäkligt bra och han tycker jag missat en bra serie. En säsong 2 kommer.

Sen har vi sett Surface... inte riktigt min typ av serie, men den gick väl att se på i brist på annat.

Kollade klart på Sleeper Cell förra veckan, finns två säsonger. Den var också väldigt bra!

Ska jag rangordna så tycker jag helt klart 24 var bäst, sedan Sleeper Cell och sist Surface. Dexter kan jag inte uttala mig om, men vet fler som har fastnat för den.
Efter Heroes ska vi ta 24 och efter det en serie som heter Daybreak.

Jag är inte mycket för serier egentligen, men när man kan se nästkommande avsnitt direkt - så blir det en himla skillnad!

Hoppas du ger 24:a en chans, ja såvida du inte sett alla säsonger redan!

2007-05-09 @ 08:53:39
Postat av: Popprinsessan

Tja, du jag kommer hem nästa helg. Ses nåt?

2007-05-09 @ 16:48:54
Postat av: Sara

Poppis: nästa helg är jag borta söndagen. Kanske att vi får besök eller själva åker iväg till Sthlm på lördagen, men det är inte helt bestämt än.
Dock är jag hemma på fredagen, skulle det funka?
Vore himla trevligt att träffas!

2007-05-09 @ 18:54:50
Postat av: Anna

Jag har faktiskt aldrig sett 24. Jag tyckte det var jobbigt med tanken att allt utspelade sig under ett enda dygn. Ska nog ge den en chans faktiskt, finns ju massor med avsnitt att se då. :)

Daybreak började på TV förra veckan. Trodde det var en sån där serie som hade fristående avsnitt, men icke. Det är nog en smart idé att inte följa via TV:n en gång i veckan, utan se det lite oftare.

Tack för tipsen! Antar att jag får ge mig på Prison break sen också, alla säger ju att den ska vara så bra.. Har du sett?

2007-05-09 @ 19:02:07
Postat av: Sara

Nej, jag har inte sett Prison break... inte heller Lost.

Blir nästan, eller nej, jag blir avundsjuk på dig som inte har sett 24! Fatta vad måååånga timmar av spänning du har framför dig! Och inga barn har ni heller, så du/ni kan ju verkligen bo i soffan hela helgen och även i veckorna!

Alltså, jag säger bara 24!! Jag gillar nog serien lika mycket som jag gillar pyssel... :)

Gillar man action så kommer du definitivt gilla den serien!

Började kolla på Heroes igår och jag måste säga att jag är positivt överraskad! Jäklar, vill ju se mer och mer och mer!! :)

2007-05-10 @ 10:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback