Sista rycket

.. ja, det är lite av sista rycket nu känns det som. Försöker plugga när ork och tid ges, vilket inte blir alltför ofta. Var hemma från sista föreläsningen igår och tog hand om till-och-från-febrig Stina. Mamma var här på eftermiddagen. Stina är väl hyfsat ok idag, men vi kände ändå att hon  behövde få vara hemma och vila. Måtte inte någon av barnen vara sjuka på torsdag!!! Det går INTE!!! Hjälp, törs inte tänka tanken. Idag kommer iaf barnens farfar hit och tar Stina. Tack och lov för att vi har så "många" omkring oss att fråga och som bryr sig. Det är guld värt!

Igår när jag satt och PM-skrev surnade jag till. Sofia satt också och jobbade med arbetet, vi kommunicerade via MSN och det gick hur fint som helst. Men den här tredje nöten gör f-n inte ett skit! Jag skrev ett mail. Frågade lite neutralt vad hon hon tyckte om arbetet, om hon kände sig nöjd med det eller om det var något hon ville ändra på, lägga till eller kanske ta bort. Ett helt neutralt mail, men okej... det genomsyrades en aning av "bitterhet" från min sida.. men bara lite grann!

I alla fall. På kvällen hade jag fått svar. Då skriver hon att hon hade varit sjuk och det hade gått mycket bättre om vi setts lite mer! För det första; meddelar man inte sin grupp om man blir sjuk??? Det tycker jag känns som en självklarhet. För det andra så var vi alla eniga om att jobba med detta hemifrån och kommunicera via nätet, det finns ju MSN, mail och studentforum att tillgå. Dessutom är detta en helt web-baserad kurs, de flesta av oss 120 som läser den här kursen har inte ens träffats någon gång! Vi träffades ett par gånger i början för att komma igång och för att få lite "kött på benen" till att jobba med detta hemifrån. Jag tycker det är dåliga ursäkter hon kommer med så här 3 dagar innan inlämning, vi har ju liksom haft sen i april på oss!
Det känns iaf skit att ha skrivit hennes arbete. Hennes namn förtjänar inte att få stå med på första sidan, men jag har inte hjärta till att bara hoppa över hennes namn heller.

Nu ska jag ta tag i verkligheten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback