Torsdag 24:e maj

Kära dagbok...

Ja, detta inlägg blir helt ointressant (som de flesta av mina inlägg blir) - men tanken är att jag, oavsett hur händelselösa dagar jag haft, ska skriva någonting här - helt för min egen skull! Vid årets slut vill jag skriva ut allting och sätta in i en fin, scrappad pärm. Ett stort projekt vore att scrappa om tex mina januaridagar, februaridagar osv... Men det får vi se om jag orkar...

Imorse fick jag väcka Stina 7.30 - oj så trött hon var! Det är så typiskt att hon sover de dagar då hon gärna får vakna tidigt... Det har hänt något med henne. De senaste dagarna har hon börjat protestera åt vissa kläder. Igår vägrade hon ett par skor, det skulle vara det andra paret. Dagen innan "bråkade" vi om en jacka, hon ville ha den vanliga röda jackan... jag tyckte hon kunde få den nya jag köpte för ett tag sedan. Imorse vägrade hon jumpern jag tagit fram.... och ikväll efter badat totaldissade hon pyjamasen jag valt. Hon blir så FÖRBANNAD! Och jag blir så trött. Det känns som att jag snart kommer bryta ihop! Hennes trots tar kål på mig, på allvar. Särskilt när Edward står bredvid och kanske vill ha hjälp med något, eller är ledsen etc. Det är svårt att få något fokus på någon av dem. Vill ju hjälpa Edward om det är det han behöver, samtidigt som jag måste ha hand om Stina. Svårt. 

Det är märkligt att på 2 minuter kan hon ha förvandlats från urtrotsig, till ursöt! Som ikväll. Jag satte på henne pyjamasen och hon skrek. Hon skrek. Och hon skrek. Sen tog jag ett stadigt grepp om henne höll "fast" henne i min famn så hon fick lugna ner sig. Det tog en liten stund, men sen så... när hon väl lugnat ner sig, ja då tittade hon rakt in i mina ögon och sen började hon pussa på mig!!! :) Det är sånt som gör att man bara Ä L S K A R henne alldeles otroligt, oändligt mycket och att man i den sekunden glömt bort hur förbannat jobbig hon kan vara!

Har pluggat ynkapynka idag... SKÄRPNING SARA! Sista rycket nu, kom igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback