Första dagen i skolan

Hämtade upp Sofia klockan 7. Hade bara vanlig huvudvärk, så jag körde till Örebro (men hem fick hon köra till Arboga). Det var kul att träffa henne igen, hade så mycket att prata om (för en gång skull). Väl på plats var det kul att träffa de andra kursarna. Gillar min "klass" :)

Huvudvärken höll sig konstant, men efter rasten fick jag lite ondare. Min lärare kom fram till mig och frågade hur det var med mig (hon vet att jag fått TBE), hon tyckte jag såg så blek ut...  Jag sa att det inte var så jättebra, men att jag ska fixa den här hösten. Hon sa: "Sara, det här du går igenom är så unikt - jag hoppas du förstår att den obligatoriska närvaron inte gäller för dig". I samma stund gick det som ett lugn genom mig. Vad skönt att hon sa så!!! För jag har gått och känt mig pressad över att verkligen masa mig iväg dit varje måndag, oavsett om jag har inte eller inte. En måndag går automatiskt bort då jag är på Kent-konserten söndagen den 18 november (sover hos brollan), en måndag kommer jag säkert få vabba och vips så är de två gångerna som är "okejiga" att vara frånvarande borta. Men nu behöver jag inte tänka på det!

En annan grej som underlättar för mig i höst är praktiken. Det behöver ej vara sammahängande fyra veckor heltid, utan man får dela upp det på 50% i 8 veckor.. ja, precis hur man vill bara man kommer överrens med sin praktikplats! Bra, för heltid skulle mitt huvud aldrig orka med! Har redan börjat ragga praktikplats, har sökt till en ätstörningsklinik och så till en privat läkarmottagning inne i stan. I sista hand tar jag dialys/njurmottagningen och onkologen. Ska bli kul med praktik, de har även utökat från två veckor till fyra veckor/termin! YES!

Känner mig rätt glad. Det är kul att vara på banan igen!

Idag på föreläsningen skulle vi hitta tre olika betydelser till denna mening:
"Kvinnor får lättare förkylningar än män".

:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback