Höst

På morgonpromenaden fick jag världens höstkänsla, kändes helt okej! Bladen börjar skifta färg och här och där kan man även se små lövhögar.

Nu på förmiddagen har vi roat oss med att storstäda övervåningen. Gick igenom alla leksaker och slängde sådant som var trasigt eller inget att ha. Blev två fulla kassar. Även det känns skönt. Jag har kommit i någon period då jag måste rensa, slänga, ordna plats (för nytt?)... För varje grej jag blir av med, desto mer lugn får jag i kroppen. Jag sorterar allt.. köksgrejer, barnkläder, i våran garderob, papper i pärmar, leksaker, dukar, lakan, gardiner, pennor.. ja, ni hör ju! :)
Genom ett ev. husköp kände jag nog att jag skulle göra en nystart, börja om från början, vara sparsam med grejer, hålla ordning & reda. Nu när vi ligger lågt på den punkten, känns det som att jag på något vis måste kompensera den flytt och ordning (nåja, efter ett tag iaf) som aldrig blev av.

I eftermiddag är det start för plask & lek igen. Jag tar det denna söndag och Max går ut med Stina. Imorgon måste jag upp very early för jag ska hinna gå ut med Elea innan jag åker till skolan. Tänkte vara snäll och låta Max slippa kånka ut båda barnen & Elea på morgonpromenad. Tror han får fullt upp med att hinna lämna dem på dagis innan hans tåg går! ;)

Denna vecka måste jag försöka fixa en praktikplats, vill få det klart! Vill veta när jag börjar, min handlingsplan etc. Måste få det ur huvudet. Ja, jag verkar rensa även i hjärnan... så gott det går iaf!

Ha en bra söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback